Luftfoto af solvarmeanlæg

Garantiordning

Vi tilbyder garantiordning til dig, som er tilmeldt fjernvarme i gasområder, hvor fjernvarmen er på vej.

OBS: Har du tilmeldt dig fjernvarme, er du automatisk med i garantiordningen
For Silkeborg Syd, herunder Virklund, Sejs-Svejbæk samt Them, Salten og Knudlund, gælder garantiordningen først, hvis nok tilmelder sig, og projektet bliver realiseret.

 

Om garantiordningen

Hvis din eksisterende varmeløsning går i stykker, inden fjernvarmen er kommet til din bolig, hjælper vi dig. 

Når det er endeligt besluttet, om fjernvarmeprojektet i et område realiseres, tilbyder vi en garantiordning til tilmeldte boliger (ikke erhverv), der har underskrevet en tilmeldingskontrakt.

Lige nu tilbyder vi garantiordningen til tilmeldte boliger i GrauballeSkægkær/Sejling og Resenbro/Skærbæk. Hvis nok tilmelder sig fjernvarme i Silkeborg Syd (Virklund, Sejs-Svejbæk samt Them, Salten og Knudlund), og projektet bliver realiseret, bliver alle tilmeldte boliger i det tre områder automatisk med i garantiordningen. 

  • Garantiordningen gælder for din ejendoms primære varmekilde og er betinget af, at du har fået udført service efter det anbefalede tidsinterval.
     
  • I garantiordningen tilbyder vi reparation af din primære varmekilde med 1 års garanti.
     
  • Egenbetaling til reparationen i garantiordningen er på 2.500 kr. pr. reperation inkl. moms, som betales af dig, som ejer ejendommen.

Det skal du være opmærksom på

Før du kontakter os, er det en god idé at tjekke:

  • Om der er vand på anlægget.
  • Om der er strøm på anlægget.
  • Om der er tændt for kontakten på væggen/anlægget.
  • Om sikringen i el-skabet er i orden.
  • Om der er strøm i ejendommen. Hvis ikke, skal du kontakte dit el-selskab.

Når du har tjekket dit anlæg og strømmen og har konstateret, at du har brug for at benytte garantiordningen, skal du udfylde formularen nedenfor.

Hvis garantiordningen skal dække, skal du igennem formularen for at få din skadeskode.

Når du har udfyldt formularen, vil du få oplyst din skadeskode samt kontaktoplysninger på vores VVS-koordinator, som du skal aftale nærmere med, hvornår skaden skal udbedres.

VVS-arbejdet bliver udført i normal arbejdstid. Ved arbejde udenfor normal arbejdstid er alle ekstraomkostninger for din egen regning.

 

Du kan selvfølgelig være så uheldig, at din varmekilde ikke kan repareres, eller at det ikke er økonomisk forsvarligt at reparere den.

Såfremt din varmeinstallation ikke kan repareres, tilbyder vi at montere en anden varmekilde, alt efter hvor længe der går, inden fjernvarmen kommer til dig. Ved gasfyr monterer vi et andet gasfyr, ved varmepumper monterer vi en el-varmeunit. 

Ved installation af el-varmeunit bliver du afregnet efter den gældende MWh-pris for fjernvarme. Se vores prisliste.

Der er ingen begrænsning for, hvor mange gange du kan benytte garantiordningen til at holde din nuværende varmekilde i gang, mens du venter på fjernvarmen.

Garantiordningen dækker

  • Defekt gasfyr
  • Defekt oliefyr
  • Defekt pillefyr
  • Defekt varmepumpe 
  • Defekt varmtvandsbeholder
  • Defekt cirkulationspumpe

Garantiordningen dækker ikke

  • Radiatorer og termostater
  • Gulvvarmestyring
  • Cirkulationspumpe til varmt vand
  • Lækage på rør
  • Service/rensning af fyr og forebyggende vedligeholdelse
  • Vandpåfyldning
  • Fejl og strømsvigt på elektriske installationer
  • Solvarmeanlæg
  • Udkald ved manglende gas

Listen er ikke udtømmende.

Her giver du os besked

Udfyld formularen herunder for at benytte dig af garantiordningen.

OBS: VVS-arbejdet bliver udført i normal arbejdstid. Ved arbejde udenfor normal arbejdstid er alle ekstraomkostninger for din egen regning.

Når du har udfyldt formularen:

  • Får du tilsendt din skadeskode på mail.
  • Får du kontaktoplysninger på vores VVS-koordinator, som du skal kontakte og aftale nærmere med.