KUNDETILFREDSHED ER FORTSAT HØJ HOS SILKEBORG FORSYNING
11. september 2024
Trods et mindre fald i den overordnede tilfredshed ligger Silkeborg Forsyning stadig over branchens gennemsnit. Det viser kundemåling.
11. september 2024
Trods et mindre fald i den overordnede tilfredshed ligger Silkeborg Forsyning stadig over branchens gennemsnit. Det viser kundemåling.
Hvert år spørger Silkeborg Forsyning sine kunder om deres tilfredshed med forsyningsløsninger, kundeservice og kommunikation. I 2023 var der endnu en gang udbredt tilfredshed hos kunderne.
Kundetilfredshedsmålingen blev gennemført i december 2023, hvor 616 tilfældigt udvalgte kunder svarede på et spørgeskema.
Undersøgelsens mest centrale spørgsmål handler om kundernes overordnede tilfredshed med Silkeborg Forsyning. Her giver kunderne en karakter på 6,0 på en 7-trins-skala. Til sammenligning gav kunderne karakteren 6,2 i 2022, og den overordnede kundetilfredshed er derfor faldet en smule fra 2022 til 2023.
Det fremgår i undersøgelsen, at det er et fald i tilfredsheden med fjernvarme, som trækker den overordnede tilfredshed ned hos kunderne. I 2023 blev Silkeborg Forsyning kritiseret i medierne for flere dårlige sager, der udsprang af energikrisen. Silkeborg Forsyning vurderer, at det kritiske fokus har haft betydning for tilfredsheden med fjernvarme.
Trods det lille fald i den overordnede tilfredshed placerer Silkeborg Forsyning sig højere end gennemsnittet i forsyningsbranchen. I 2023 lå gennemsnittet for den overordnede tilfredshed i forsyningsbranchen på 5,9.
7-trins-skala
Ifølge afdelingsleder i kundeservice hos Silkeborg Forsyning, Therese Bonney, er det glædeligt, at kunderne fortsat vurderer Silkeborg Forsyning højt på kerneopgaven: Sikker forsyning af vand og fjernvarme og miljørigtig håndtering af affald og spildevand.
”Vi er glade for den gode tilbagemelding fra kunderne. Hver dag arbejder vi for at give kunderne bæredygtige og sikre forsyningsløsninger af høj kvalitet. Men vi kan selvfølgelig altid gøre det endnu bedre, og vi bruger aktivt kundernes tilbagemeldinger i vores arbejde. Derfor har vi blandt andet fokus på at forbedre vores digitale løsninger til gavn for kunderne,” fortæller Therese Bonney.