Regning og betaling

Her kan du få hjælp til at se og forstå dine regninger fra Silkeborg Forsyning.

Spørgsmål og svar til din regning

Find svar på dine spørgsmål om din regning. 

Hvert år modtager du tre acontoregninger. Første regning kommer sammen med årsopgørelsen. Her modregnes eventuelt tilgodehavende.

Rater

Betalingsdato 2025

Årsopgørelse og 1. aconto 

3. februar 

2. aconto 

2. maj 

3. aconto 

2. september

Hvis vi kender din e-mail adresse, så tilmeldes du som udgangspunkt "Besked via e-mail", hvilket betyder, at du modtager aflæsningskort og regninger direkte i din indbakke. Du kan rette e-mail tilmeldingen under "minForsyning".

Du kan også selv tilmelde dig:

Log ind og tilmeld dig på siden.

  • Når du er tilmeldt Besked om aflæsning via e-mail, modtager du ikke noget aflæsningskort.
  • Når du er tilmeldt Besked om nye regninger via e-mail, så modtager du ikke længere regninger i papirform.

Hvis du er tilmeldt eBoks

Hvis du er tilmeldt eBoks og har givet samtykke til, at vi må benytte dit personnummer, så modtager du stadig aflæsningskort og regninger i eBoks. Hvis du i stedet ønsker at benytte "Besked via e-mail", skal du afmelde eBoks på www.eboks.dk og tilmelde dig på "minForsyning" under "Dine oplysninger".

Ved betaling efter sidste rettidige betalingsdag, beregnes renter efter udlånsrenten + 8 % p.a. fra forfaldsdagen.

Ved udskrivning af rykkerskrivelser tillægges et gebyr på kr. 100,00 kr. pr. rykkerskrivelse.

Vi sender 3 rykkerskrivelser, og hvis betaling fortsat udebliver, vil vi lukke for vand/varme på adressen, hvor det er muligt.

Er det ikke muligt at lukke for vand/varme, eller udebliver betalingen fortsat efter lukning af vand/varme, vil vi overdrage restancen til opkrævning hos eksternt inkassofirma.

Er der tale om en flytteopgørelse, sender vi 2 rykkerskrivelser, og hvis betaling fortsat udebliver, vil vi ligeledes overdrage restancen til opkrævning hos eksternt inkassofirma.

 

Kan du ikke betale den fremsendte regning, skal vi kontaktes inden betalingsfristen via nedenstående formular, hvor der sendes en anmodning om betalingsaftale. Herefter vil du få svar på din henvendelse via mail.

Når betalingsfristen er overskredet, kan en betalingsaftale ikke indgås. En betalingsaftale kører med betaling hver måned til den første, med første afdrag i samme måned som afregningen har betalingsfrist.

Det er en betingelse for at kunne indgå en betalingsaftale, at du ikke tidligere har misligholdt en betalingsaftale hos os, og at du ikke har andre restancer, hvor betalingsfristen er overskredet.

Derudover skal betalingsaftalen være indfriet inden betalingsfristen på din næste regning. En betalingsaftale kan ikke strække sig henover et årsskifte.

En betalingsaftale koster et gebyr på kr. 110,00 pr. aftale.

Vi kan ikke tilbyde at lave betalingsaftaler på flytteopgørelser.

 

Hvis der afregnes én eller flere af følgende forbrugsarter: vand, varme eller spildevand, så kan du følge din grafiske forbrugsudvikling under "minForsyning".

Har du haft et stort vandforbrug på grund af en lækage fra en skjult installation, så har du mulighed for at få en del refunderet, hvis vandspildet er over 300 m³.

Ansøg om refusion

Forstå din regning

Find guides og videoer til at forstå dine regninger: aconto, årsopgørelse og flytteopgørelse.

Videoguide til din aconto

Videoguide til din årsopgørelse

Videoguide til din flytteopgørelse